Kan aldrig ta det lungt:)


Nu har vi varir i skogen igen och plockat svamp. Har hela frysen full och ska nu börja rensa en till påse. Det finns hur mycket svamp och lingon i skogen. Den här gången gick Jag, Emil, Rasmus, Mamma och pappa. Linnéa var hos Anderea och busade:). Mamma gick med Emil i bärsjalen, en väldigt bra uppfinning enligt henne det käns knappt att man bär på en unge. Han var så nöjd, hängde utåt och titta på träden de är verkligen fina och roliga att prata med. För prata det gör han mycket om han är på det humöret... Rasmus hittade en magisk pinne som var så bra på att hitta svamp och blåbär, det var bara att trycka på en knapp så kunde man följa pinnens spår. Och mycket riktigt så hittade pinnen svamp. När vi gick där i skogen och hade det som trevligast så började det åska men som tur var hölls sig åskan över vattnet så den slog aldrig ner där vi var "phu".
Rasmus stannade hos mormor och mofrar och spelade lite dator efter skogspromenaden. Så nu är det stillat för några dagar.

I går hade Linnéa hem en kompis Isabella heter hon fast hon kallades Bella, lite svårt i vårat hem för ropar man på henne har man ju en hund i knät.... Tjejerna hade iaf jätte rolig och de lät Rasmus vara med om han gjorde som de sa:).

Idag åkte Rasmus skolbussen för första gången. Han hade kul på femårsgruppen och träffade en äldre kille som hette Emil, men han glömde att berätta att han hade en lillebror som hette Emil. Han sa att han inte kom ihåg att Emil hade kommit ur mammas mage. Under tiden han var där åkte jag och Emil till Bvc. Emil behöver gå upp lite till i vikt men jag ska fortsätta att bara amma honom för han är ju så nöjd och har lite hull på kroppen sjönt att veta. För nu helt plötsligt tycker jag om att amma, det gjorde jag ju inte med de andra barnen.
Sen var det Linnéas tur att gå till tandläkaren och för första gången tog de bilder på tänderna, först tyckte hon det var otäckt sen fick hon se bilderna över tänderna på datorn och då tyckte hon det var kul. Sen på vägen hem berättade hon stolt för sin bror vad hon varit med om hos tandläkaren. Visst är det kul att mina ungar tycker det är spännande att gå dit då kanske det blir lättare i framtiden oxå.
Sen tog vi en sväng till Västervik för att storhandla. Jag har ju märkt att det blir billigare att handla där än i Valdemarsvik eller Västre Ed. Ungarna skötte sig ganska bra så de fick en glass för att de hade varit duktiga. Förutom Emil som tröttnade vid kassan på Willys och satte i gång och gallskrek. Det är ovanligt att han gör, men ibland måste väll han oxå...

Lite bilder på min lilla plutt!







Jag försöker få han att le på bilder, för han är ju så söt mid sina skrattgropar. Men jag tror att han är rädd för kameran och andra apparater...
När Emil ler kan man inte låte bli att le tillbaka, och om man skulle låte bli så blir han så sur.










Bildbevis på att mina Idrottsstjärnonr har ställt upp i Friidrotts tävlin!!!!



Och till sist men inte minst bild på min sura katt. Moff.

Hejsansvejsan....

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Nej men gud vad stor han har blivit=) Det låter som ni har det bra. Hoppas det.

2009-09-02 @ 10:27:43
URL: http://wickiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0