Efterlängtat besök.

Idag har Gunila och Kent varit på besök. Väldigt trevligt! Jag bokade tilloch med in mig på en Tupperware demo som ska hållas om två veckor, undrar vilka jag ska bjuda får fundera lite på det...
Rasmus var lika social som vanligt, satt mest framför tv och hade inte riktigt tid med någon. Linnéa fick en smärre chock när hon klev innanför dörren efter skolan hon var inte beredd på att träffa farmor och "plast" farfar Kent.
Kent hade tydligen blivit in tvingad på Ullared så han hade varit så snäll och köpt lite kläder till ungarna och han hade valt rätt grejor. Ett Hello Kitty nattlinné (klänning) till Linnéa, Till Rasmus en spider man pyjamas och till lilla memil vantar och tröjor. Han letade nefter mummin saker till Emil men de hade de inte på Ullared. Väldigt uppskattade saker Tack så mycket.
Emil har nog lite ont i magen idag har inte riktigt varit sig själv, grinig och gasig... Hoppas det släpper till i morgon.
Usch Imorgon blir det att gå upp tidigt Både Linnéa och Rasmus ska åka till skolan och det tar lite tid när båda ska äta frukost och klä på sig. Rasmus har blivit lite morgon trött och har inte det bästa hummöret vid den tiden, undrar vart han har fått det ifrån...
Bara för att han ska upp tidigt i morgon så hade han ju svårt att somna nu i kväll. Det är ju typiskt att det ska alltid vara så, ska man upp tidigt är det svårt att lägga sig i tid.
Nu på kvällen har vi spelat ballong handboll. Ett spel som Rasmus har uppfunnit. Man slår på en boll mellan dörrarna på över vånningen och i dörrspeglarna ska man träffa så har man gjort mål, men det blir mycket nya regler under spelets gång och reglerna ändras hela tiden till hans fördel. Men innan han somnade så lekte han att han var konstnär och skulle rita av mitt ansikte på ballongen, och självklart så sprack den. Det var våran sista ballong och Rasmus trött som han var vart jätte upprörd. Så jag fick gå upp och städa bort ballongen för annars kunde ahan inte sova för så fort han tittade på den så kom minnet av den tillbaka och gjorde honom ledsen. Så snart får vi ge oss iväg och köpa en jätte stor påse med nya ballonger.

Så här ser man ut när man har magknip.



Igår fick ju Moff vara med på bild så idag blir det Tara och Bellas tur.






Fotografen för dessa bilder är Linnéa Gustafsson.
Och jag tycker den här bilden hon tog på sin farmor vart ganska bra, hon som aldrig kan se normal ut på kort...
Hoppas hon kan förlåta mig för att jag lägger ut den här bilden:)


Kommentarer
Postat av: Gunila

Tack för senast! Det var trevligt att se er alla och jag får väl leva med fotot.

2009-09-03 @ 09:22:24
URL: http://www.nogg.se/gunila

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0