Skördefest!!!!

Nu är potatisen skördad... Vi var hos Mamma och Pappa i lördags och tog upp deras potatis, så nu när jag var så snäll och hjälpte till kanske jag kan få lite. De har nog världens godaste potatis... Det är ju riktigt roligt att hålla på i trägården. Först så rensade jag och mamma deras rabatter, sen skördade vi potatis så jag fick mersmak och har börjat att rensa mina egna rabatter. Synd att det blev mörkt nu annars hade jag nog fortfarande suttit på knä i jorden. Ni vet ju hur jag är börjar jag med något så har jag svärt att sluta.
Så efter skörden så gick vi upp till mig och grillade fläskfilé, Bakade äppelkaka med hemmagjord vaniljsås och efter det blev det kräftor mums=).
Prova och gör hemmagjord vaniljsås väldigt änkelt och godare än köpt. Här är receptet.

6dl Mjölk
2 st Ägggulor
2 msk Socker
1,5 msk Potatismjöl
2 msk Vaniljsocker.
Koka upp mjölken och ha i ägg, socker och potatismjöl. Låt det sjuda tills såsen fått bra konsistens. Låt den kallna och ha sedan i Vaniljsockret.  Vilket enkelt recept va?

Linus har varit här i helgen, Väldigt trevligt vi träffas ju inte så ofta. Han var rädd för att inte komma hem igen så han hade en räddningspatrull berädd om ungarna lyckades fånga in honom och ha kvar honom. Förra gången han var nere så låste Linnéa fast honom i en lyktstolpe, men han lyckades ta sig loss pricis innan bussen kom.
Men nu är han hemma igen ungarna lyckades inte den här gången heller... Men vem vet nästa gång är han nog fast=).



Hela potatis och lök skörden. Se vilka duktiga arbetare men Rasmus smet lagom till kortet.

Deras tomt är rätt så stor och det är tungt att bära så mycket potatis så vi gjorde så här istället...



Sen hittade vi lite plommon i Vintergrön skogen.



Tara ville också hitta plommon.



Bella höll sig till löken istället...



Mitt i allt kom det ett helt motorcykelgäng så Linnéa sprang snabbt ner med kameran och fotade.



Så här hjälpte Memii till under skörden. Han log snällt i sin vagn och tittade på träd och himmel...



Linus är en ansvarfull morbror och i fall någon trevlig singeltjej ser det här så se till att fånga honom för barn är han bra med=)





Här är dom som jag ÄLSKAR mest i hela världen!!!!!


Så efter en arbetsam helg så är det bara att göra tummen upp...


Kommentarer
Postat av: Nicke

Hej ser ut som ni hade det trevligt..

Saknar er lite bilder kan du gärna få skicka till mig.

2009-09-14 @ 20:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0