Semester!!!!!

Nu har jag inte skrivt något på länge. Under tiden har jag klarat av en separation, skaffat ett nytt boende (flyttkartonger över allt), en resa till Åland och en dag på Gröna Lund.

I tisdags åkte vi till Åland med Min Mamma och Pappa.  Åka efter Pappa i Stockholm är förenat med livsfara, men vi överlevde det. Sen var det krångel med biljettbokningen så vi fick stå i kö länge innan vi kom om bord på båten. Resan gick bra den tog bara två timmar så ungarna skötte sig ganska bra under färden. Vi gick på taxfree så ungarna fick varsin sak av sin snälla Morfar, sen fick de också gå till boll havet.
Vi åkte i fran Kappelskär med Vikinglines Rosella. Båten behöver bytas ut. Ta sig från bildäck upp det är en konst i sig när man har barnvagn. Gångbanor på bildäck önskas. Sen går bara hissen upp till våning fem av sex av sju så vill man gå upp på däck är det bara att börja bära i trånga trappor, tur att jag inte har en rullstol för då skulle jag inte få känna av havsluften.
Så nu har jag kört bil i utlandet! det var lika dant som att köra i Sverige.

Vi har haft fint väder under veckan. Linnéa kan simma! åtminstonde sju simtag både under och över ytan. Rasmus körde med badförbud tills jag blåste upp en delfin åt honom, då låg han nog i nästan hela dagen. Vi fick tvinga upp ungarna från vattnet när klockan vart åtta på kvällen och det började bli kallt.
Jag har aldrig sett så mycket smultron som jag såg där. Åland borde heta smultron ön...

När vi kom hem där ifrån Åkte jag och barnen till Tyresö och umgicks med Calle och Linus. I lördags åkte vi först hem till Linus första gången vi såg hans lägenhet. Den var fin och området verkade lungt, det finns en stor lekpark där som vi ska besöka nästa gång har Linneá och Rasmus bestämt.
Rasmus åkte tunnelbana för första gången, det var lika kul som att åka karusell tycker han. Så nästa gång blir det tunnelbaneåkning en hel dag i stället för Grönan, ett billigare alternativ.
Gå aldrig på Gröna Lund en lördag när det är semester. Först fick vi stå en halvtimme i kö för att betala inträde, sen var det nog tjugominutersköer till varje åkattraktion. Men det gjorde inte Ungarna något för de fick ju åka karusell.

Men nu är det sjönt att vara hemma igen och börja packa på riktigt för den förste agusti flyttar vi.


Kommentarer
Postat av: Wickii

Vad stor han har blivit=) Hoppas att allt är bra med er!

2009-07-20 @ 00:41:09
URL: http://wickiis.blogg.se/
Postat av: Thina

Tror faktiskt jag hört att Rosella ska bytas ut! Och jag håller med dig ang båten. Imorgon bär det av för mig igen men jag åker själv så då är det ok!



Han är så gullig så lillen!

2009-07-21 @ 23:08:35
URL: http://superthiniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0