Långpromenad.

I dag har vi varit så duktiga och gått en långpromenad. Efter att Linnéa kom hem från skolan gick vi upp till min mormor och morfar på Vindö. Det är ca 3km i från där vi bor. Linnéa och Rasmus gick duktigt hela vägen och klagade inte ett du och det är en stor prestation för dom. Emil låg snällt i vagnen och tittade på träden eller sov, han varvar med det när vi är ute och går. Han älskar att åka vagn och bil det är ju tur när man bor som vi gör, jag kommer ju i håg hur Theodor var:).
När vi kom fram fick vi blåbär och mjölk som mormor och morfar varit och plockat ute på reservatet. Det finns hur mycket blåbär som helst där tydligen, får åka dit och plocka någon dag...
De stora barnen fick skuts av morfar hem, men jag och vovarna gick hela vägen tillbaka. Sen gick vi till mamma och pappa där vi åt världens godaste falukorvsgryta, ungarna åt färdiglagade köttbullar de är ju så kinkiga med maten det kan ju vara farligt att prova något nytt. Måste jobba stenhårt med Emil så han iallafall äter de stora är väll redan förlorade.
Efter maten skulle mamma och pappa gå ut i skogen och plocka svamp, så Linnéa tvingade sig med för hon ville minsan inte gå hem. Hon hade bara foppatofflor på sig och det kan man ju inte ha i skogen, så mamma hittade ett par stövlar säkert i storlek 38 som Linnéa lånade och det hade gått bra att gå med dom i skogen. Vill man så funkar allt!
Sen kom min underbara dotter hem med en stor påse svamp till sin älskade mamma, gud så snäll hon är. Hon hittade en jätte stor kantarell jag vet inte om jag sett en så stor förut.
Men nu är ungarna i säng för i morgon gör vi en heldag i Vika. Rasmus ska till femårsgruppen och Emil på Läkar kontroll, sen tar vi en sväng upp till Sofie innan vi åker hem igen.

Kommentarer
Postat av: Faster Alexandra

Åhh vad jag saknar er!!!

Men nu jobbar jag ju bara en o en halv vecka till, fast måste kanske vänta tills Theodors inskolning är färdig!

Puss o kram på er!

2009-08-19 @ 08:41:51
Postat av: PoA

Theodor springer runt här och ropar efter Nea..

2009-08-19 @ 12:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0