En händelserik helg...

I fredags kom min mormor och morfar plus vänner till dom på husesyn. De tyckte att jag hade hittat ett fantastiskt bra hus:) Efter att jag följt med Linnéa till skolbussen och gått en sväng med hundarna stallde jag mig och bakade en tigerkaka till gänget som skulle komma. Det var ett tag sen jag bakade nu, men måste börja med det igen. Det är bode roligt och gott sen är bullarna slut i frysen...
På eftermiddagen kom Jonas och Johan och kollade läget ett mycket uppskattat besök från både mig och barnen. Vi gick en liten runda till kyrkan och den gammla färjan så Johan fick stilla sitt historia behov:).
På kvällen vart det grillning med Mamma och Pappa. Rasmus var med och skötte grillen för han är ju expert på det.
På Lördagen fick vi gå upp tidigt för klockan 10 skulle vi vara på Eds vallen uppe i Västra Ed. Det var fridrotts tävling för barnen. Linnéa och Rasmus ställde upp i de flesta grenar och fick bra resultat. Rasmus ben är för snabba för hans huvud säger han, huvudet hänger inte riktigt med. Så nu ska ungarna börja på friidrotts skola i Västra Ed.
På kvällen blev det kräftskiva med Skeppsgårds borna i Elins loge det var väldigt trevlig. Linnéa och Rasmus hittade en bana man kunde springa på, så de tävlade med varandra hela kvällen. Klara färdiga gå:).
Idag var Linnéa en sväng hos Anderea, Och då passade vi andra på att ta en tur till skogen och plockade tre kassar svamp så nu har jag jobb igen... Sen fick Rasmus stilla sitt databehov i några timmar.
Min lilla Emil blir bara större och större. Världens mysigaste och snällaste bebis ÄLSKAR honom så mycket.
Imorgon ska Linnéa ha hem en ny kompis efter skolan det blir spännande, Så hon har gått och längtat efter måndag hela helgen. Det är kul när ungar längtar till det är vardag och skola bådar gott för framtiden.

Kommentarer
Postat av: Cessili

Låter som om ni har haft en trevlig helg. Hoppas ni trivs bra i nya huset. Kram Cissi

2009-08-30 @ 23:05:22
URL: http://icessilisvarld.blogg.se/
Postat av: Gunila

Vi måste snart få tid att kolla in allt nytt, har dessutom något som Kent köpt i Ullared som ska överlämnas. Vi ska nedåt onsdag em, är ni hemma då?

2009-08-31 @ 11:13:31
URL: http://www.nogg.se/gunila
Postat av: Malin

Jag det är vi, Ni är så välkommna!

Kram Malin och barn

2009-08-31 @ 17:39:53
Postat av: DiddoLinno

Jag är nominerad till veckans blogg hos Tess, har du LUST att RÖSTA på mig? Skulle du vilja rösta på mig skulle jag bli super duper glad.



GÅ in på http://tesswaltenburg.blogg.se/2009/august/finalisterna-i-veckans-blogg-kommer-har.html.



Jag är NUMMER 3. Rösta gärna fler än en gång :$ det skulle jag bli jätte glad över. TACK i förhand!

2009-08-31 @ 18:38:37
URL: http://diddolinno.blogg.se/
Postat av: cecilie ♥

tipsar just nu om GRYMT bra musik i bloggen!

kika gärna in och säg vad du tycker :) ♥

2009-08-31 @ 18:47:43
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0